Close Menu
    What's Hot

    סין פרסמה אזהרות לאחר שהטייפון דולפין ממשיך להתקדם בפנים הארץ לאחר נחיתה בחוף.

    אוגוסט 11, 2026

    הזהב ממשיך בעלייה של שלושה ימים לקראת פרסום נתוני האינפלציה המרכזיים בארה”ב

    אוגוסט 11, 2026

    נכון ל-7 באוגוסט, מספר מקרי המוות מאבולה בקונגו עבר את ה-1,900, על רקע עלייה במקרים

    אוגוסט 11, 2026
    • הביתה
    • צור קשר
    עֲסָקִיםחֲדָשָׁנִיםעֲסָקִיםחֲדָשָׁנִים
    • בריאות
    • בידור
    • עסקים
    • מְמֻנָּע
    • ספורט
    • מוּתָרוּת
    • חדשות
    • סגנון חיים
    • טכנולוגיה
    • נסיעות
    עֲסָקִיםחֲדָשָׁנִיםעֲסָקִיםחֲדָשָׁנִים
    דף הבית » שינוי הרגלי אכילה יכול להוסיף שנים לחייך
    בריאות

    שינוי הרגלי אכילה יכול להוסיף שנים לחייך

    נובמבר 25, 2023
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    מחקר פורץ דרך, המתבסס על נתונים נרחבים של כמעט חצי מיליון תושבי בריטניה, גילה תגלית משכנעת: מעבר לתזונה בריאה יותר עשוי להוסיף עד עשור לתוחלת חייו של אדם. מחקר זה, בראשותו של חוקר בריאות הציבור הנודע לארס פאדנס מאוניברסיטת ברגן, נורבגיה, נוגע לבסיס המשתתפים הנרחב של < מחקר i=3>UK Biobank, שהחל ב-2006.

    שינוי הרגלי אכילה יכול להוסיף שנים לחייך

    החוקרים סיווג בקפדנות את המשתתפים על סמך דפוסי התזונה שלהם ועקב אחר התפתחות הדפוסים הללו לאורך זמן. הם זיהו קבוצות שנעו בין אוכלים ממוצעים לאוכלים לא בריאים, יחד עם אלו שדבקו במדריך Eatwell של בריטניה וקבוצה נבחרת בעקבות מה שהחוקרים כינו “דיאטת אריכות ימים”.

    למרבה הפלא, לאחר שהתייחסו למשתנים כמו עישון, צריכת אלכוהול ורמות פעילות גופנית, המחקר מצא שגברים ונשים בני 40 שעברו מהרגלי אכילה לא בריאים לביצוע מדריך Eatwell יכולים להרוויח בערך 9 שנים בתוחלת החיים. בולט יותר, אלו שאימצו את דיאטת אריכות ימים – המאופיינת בצריכה גבוהה של דגנים מלאים, אגוזים, פירות, ירקות וצריכת דגים מתונה – יכלו לראות תוספת של 10 שנים לתוחלת החיים שלהם.

    עלייה זו בתוחלת החיים אינה מוגבלת רק לאוכלוסייה הצעירה. אנשים בני 70 ומעלה עדיין יכולים להאריך את תוחלת חייהם בכ-4 עד 5 שנים על ידי אימוץ הרגלי אכילה בריאים יותר, תוך התאמה למדריך Eatwell או לדיאטת אריכות ימים. קתרין ליווינגסטון, חוקרת תזונת אוכלוסיה בולטת ומחברת שותפה של המחקר, הביעה את התלהבותה בפני ScienceAlert, וקבעה, “אף פעם לא מאוחר מדי לבצע שינויים קטנים ומתמשכים לקראת תזונה בריאה יותר”.

    בעוד שמחקרים דומים בארה”ב הדגישו את הקשר בין דפוסי אכילה בריאים לבין סיכון מופחת למוות בטרם עת, מחקר זה מרחיב את ההיקף הגיאוגרפי של מחקר זה. עם זאת, חשוב לשים לב למגבלות מסוימות, כמו המחסור בנתונים של הביובנק הבריטי על צריכת אורז, שהוא משמעותי עבור קבוצות מהגרים שונות, והדומיננטיות של משתתפים לבנים אירופאים, מהמעמד הבינוני-גבוה במחקר.

    המחקר מכיר באתגרים בשמירה על שיפורים תזונתיים עקביים לאורך זמן, בהתחשב בכך שעבור רבים, דפוסי התזונה משתנים. יתרה מכך, גישה למזון מזין במחיר סביר נותרה בעיה מערכתית, המדגישה את הצורך בהתערבות ממשלתית באמצעות מדיניות כמו מיסי מזון וסובסידיות. מחקר משנת 2017 הציע שמדיניות פיסקלית כזו עשויה להציל 60,000 חיים מדי שנה בארה”ב. שיפור סביבות מזון בבתי ספר ובמקומות עבודה על ידי מתן אפשרויות בריאות יותר והפחתת הזמינות של אפשרויות לא בריאות עשויות להשפיע באופן מהותי על בריאות הציבור ועל קיימות הסביבה.

    פרסומים קשורים

    נכון ל-7 באוגוסט, מספר מקרי המוות מאבולה בקונגו עבר את ה-1,900, על רקע עלייה במקרים

    אוגוסט 11, 2026

    נכון לסוף אפריל, דווח על 13 מקרי מוות בצפון ג’מנה ובחאג’ר למיס בעקבות התפרצות כולרה בצ’אד.

    אוגוסט 8, 2026

    ארגוני בריאות באיחוד האירופי מבקשים אמצעי הגנה מפני חום מחייבים

    אוגוסט 7, 2026
    חדשות מרעישות

    סין פרסמה אזהרות לאחר שהטייפון דולפין ממשיך להתקדם בפנים הארץ לאחר נחיתה בחוף.

    אוגוסט 11, 2026

    הזהב ממשיך בעלייה של שלושה ימים לקראת פרסום נתוני האינפלציה המרכזיים בארה”ב

    אוגוסט 11, 2026

    נכון ל-7 באוגוסט, מספר מקרי המוות מאבולה בקונגו עבר את ה-1,900, על רקע עלייה במקרים

    אוגוסט 11, 2026

    ארגון התיירות של קוריאה מדווח על עודף של 596.6 מיליון דולר ביוני 2026

    אוגוסט 10, 2026

    אלסקה מדווחת על אירוע סייסמי בעוצמה 5.0 ליד אטקה

    אוגוסט 10, 2026

    גל חום ממושך בדרום קוריאה גורם לעלייה משמעותית במחירי מזון טרי ולאובדן יבולים

    אוגוסט 10, 2026

    בית המשפט בניו מקסיקו הורה למטה לתרום 567 מיליון דולר ליוזמות לבריאות הנפש של בני נוער

    אוגוסט 8, 2026

    סין מדווחת על אירוע סייסמי בעוצמה 4.9 במחוז סצ’ואן

    אוגוסט 8, 2026
    © 2024 עֲסָקִיםחֲדָשָׁנִים | כל הזכויות שמורות
    • הביתה
    • צור קשר

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.