Close Menu
    What's Hot

    האו”ם קורא לאמצעים משופרים להגנה על ילדים ברשת

    אוגוסט 12, 2026

    אתגרים משפטיים עבור מטא וטיקטוק נמשכים ככל שמקרי התמכרות לנוער מתקדמים

    אוגוסט 12, 2026

    שוקי הדיזל העולמיים מתמודדים עם לחץ כלפי מעלה על רקע הידוק אספקת הדלק בארה”ב ובאירופה ושיבושים בבתי הזיקוק

    אוגוסט 12, 2026
    • הביתה
    • צור קשר
    עֲסָקִיםחֲדָשָׁנִיםעֲסָקִיםחֲדָשָׁנִים
    • בריאות
    • בידור
    • עסקים
    • מְמֻנָּע
    • ספורט
    • מוּתָרוּת
    • חדשות
    • סגנון חיים
    • טכנולוגיה
    • נסיעות
    עֲסָקִיםחֲדָשָׁנִיםעֲסָקִיםחֲדָשָׁנִים
    דף הבית » אימוני ערב קשורים לסיכון מופחת של 61% לתמותה
    בריאות

    אימוני ערב קשורים לסיכון מופחת של 61% לתמותה

    אפריל 12, 2024
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    בשאיפה לבריאות אופטימלית, העיתוי של הפעילות הגופנית עשוי להיות מכריע יותר ממה שחשבו קודם לכן, עולה ממחקר שפורסם לאחרונה ב- Diabetes Care. בניגוד לחוכמה המקובלת, הדוגלת בכל פעילות גופנית בכל עת, חוקרים מציעים כעת שאימוני ערב יכולים להציע יתרונות משמעותיים, במיוחד עבור אנשים המתמודדים עם השמנת יתר ובעיות בריאות קשורות.

    אימוני ערב קשורים לסיכון מופחת של 61% לתמותה

    המחקר , שנערך על ידי מדענים מאוניברסיטת סידני וממוסדות אחרים, בדק נתונים מכ-30,000 משתתפים שנרשמו למחקר הביובנק הבריטי . בהתמקדות באלה עם אינדקס מסת גוף (BMI) העולה על 30 – מעיד על השמנת יתר – החוקרים ביקשו לפענח את ההשפעה של תזמון פעילות גופנית מתונה עד נמרצת על תוצאות בריאותיות לאורך תקופה ארוכה של שמונה שנים.

    המשתתפים חולקו לארבע קבוצות בהתבסס על משבצות הזמן האופייניות לפעילות הגופנית שלהם: אלו עם פעילות זניחה, מתאמנים בבוקר (6 בבוקר עד צהריים), ספורטאים אחר הצהריים (בצהריים עד 6 בערב) ומתאמנים בערב (6 בערב עד חצות). במהלך המחקר, חוקרים עקבו בקפדנות אחר מקרים של מוות מכל סיבה שהיא, כמו גם הופעתן של מחלות לב וכלי דם ומחלות מיקרו-וסקולריות. התוצאות חשפו מגמה בולטת: אנשים שעסקו בפעילות גופנית בערב הציגו את התוצאות הטובות ביותר.

    בהשוואה לעמיתיהם בישיבה, מתאמני ערב הראו ירידה מדהימה של 61% בסיכון לתמותה מכל סיבה, יחד עם ירידה משמעותית בסבירות למחלות לב וכלי דם ומחלות מיקרו-וסקולריות. בעוד שפעילות גופנית בבוקר ואחר הצהריים הביאה גם היא יתרונות בריאותיים, ההשפעות המגנות לא היו בולטות כמו אלו שנצפו בפעילות ערב. מתאמני בוקר הציגו סיכון נמוך ב-33% לתמותה מכל סיבה, בעוד שמתאמנים אחר הצהריים הפגינו ירידה של 40%, שניהם נמוכים משמעותית מה-61% שנצפו במובילי ערב.

    ממצאים אלה היו בעלי משמעות מיוחדת עבור אנשים עם סוכרת מסוג 2, אוכלוסייה הידועה כמתמודדת עם אי-סדירות מטבולית. פעילות גופנית בערב נראתה מועילה אפילו יותר עבור קבוצה זו, והדגישה את הפוטנציאל שלה בהפחתת ההשפעות המזיקות של מצבים כרוניים. מדענים משערים על מספר מנגנונים העומדים בבסיס היעילות המוגברת של פעילות גופנית בערב.

    אימוני ערב קשורים לסיכון מופחת של 61% לתמותה

    ראשית, הגוף שלנו מפגין שיפור בניהול הסוכר בדם בהמשך היום, מה שעשוי להגביר את היתרונות של פעילות גופנית בתקופה זו. יתר על כן, פעילות גופנית בערב עשויה להקל על פינוי עודף גלוקוז מזרם הדם, חיונית במיוחד עבור אנשים עם סוכרת הנוטה לרמות סוכר גבוהות בדם.

    החוקר הראשי של המחקר, ד”ר אחמדי, עמית מחקר פוסט-דוקטורט של קרן הלב הלאומית במרכז צ’ארלס פרקינס באוניברסיטת סידני, הדגיש את האופי הכוללני של ממצאי המחקר. ללא קשר לסוג הפעילות – בין אם זה פעילות גופנית מובנית או משימות שגרתיות כמו מטלות בית – כל צורה של תנועה תורמת לבריאות.

    עם זאת, חוקרים מזהירים מפני התבססות רק על תזמון הפעילות הגופנית, ומדגישים את החשיבות העליונה של עקביות בשגרת פעילות גופנית. עם זאת, לבעלי הגמישות להסתגל, שילוב של טיול ערב או אימון כושר עשוי להניב דיבידנדים משמעותיים בשמירה על בריאות ואריכות ימים.

    לאור ממצאים אלו, עיתוי הפעילות הגופנית מחייב חקירה נוספת בתחום ההשמנה והטיפול בסוכרת. ככל שהמחקר ממשיך להתפתח, מסתבר יותר ויותר ש”מרשם הפעילות הגופנית” האופטימלי עשוי להתרחב מעבר לתחום הכמות בלבד כדי להקיף תזמון אסטרטגי.

    פרסומים קשורים

    נכון ל-7 באוגוסט, מספר מקרי המוות מאבולה בקונגו עבר את ה-1,900, על רקע עלייה במקרים

    אוגוסט 11, 2026

    נכון לסוף אפריל, דווח על 13 מקרי מוות בצפון ג’מנה ובחאג’ר למיס בעקבות התפרצות כולרה בצ’אד.

    אוגוסט 8, 2026

    ארגוני בריאות באיחוד האירופי מבקשים אמצעי הגנה מפני חום מחייבים

    אוגוסט 7, 2026
    חדשות מרעישות

    האו”ם קורא לאמצעים משופרים להגנה על ילדים ברשת

    אוגוסט 12, 2026

    אתגרים משפטיים עבור מטא וטיקטוק נמשכים ככל שמקרי התמכרות לנוער מתקדמים

    אוגוסט 12, 2026

    שוקי הדיזל העולמיים מתמודדים עם לחץ כלפי מעלה על רקע הידוק אספקת הדלק בארה”ב ובאירופה ושיבושים בבתי הזיקוק

    אוגוסט 12, 2026

    סין פרסמה אזהרות לאחר שהטייפון דולפין ממשיך להתקדם בפנים הארץ לאחר נחיתה בחוף.

    אוגוסט 11, 2026

    הזהב ממשיך בעלייה של שלושה ימים לקראת פרסום נתוני האינפלציה המרכזיים בארה”ב

    אוגוסט 11, 2026

    נכון ל-7 באוגוסט, מספר מקרי המוות מאבולה בקונגו עבר את ה-1,900, על רקע עלייה במקרים

    אוגוסט 11, 2026

    ארגון התיירות של קוריאה מדווח על עודף של 596.6 מיליון דולר ביוני 2026

    אוגוסט 10, 2026

    אלסקה מדווחת על אירוע סייסמי בעוצמה 5.0 ליד אטקה

    אוגוסט 10, 2026
    © 2024 עֲסָקִיםחֲדָשָׁנִים | כל הזכויות שמורות
    • הביתה
    • צור קשר

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.