Close Menu
    What's Hot

    סין פרסמה אזהרות לאחר שהטייפון דולפין ממשיך להתקדם בפנים הארץ לאחר נחיתה בחוף.

    אוגוסט 11, 2026

    הזהב ממשיך בעלייה של שלושה ימים לקראת פרסום נתוני האינפלציה המרכזיים בארה”ב

    אוגוסט 11, 2026

    נכון ל-7 באוגוסט, מספר מקרי המוות מאבולה בקונגו עבר את ה-1,900, על רקע עלייה במקרים

    אוגוסט 11, 2026
    • הביתה
    • צור קשר
    עֲסָקִיםחֲדָשָׁנִיםעֲסָקִיםחֲדָשָׁנִים
    • בריאות
    • בידור
    • עסקים
    • מְמֻנָּע
    • ספורט
    • מוּתָרוּת
    • חדשות
    • סגנון חיים
    • טכנולוגיה
    • נסיעות
    עֲסָקִיםחֲדָשָׁנִיםעֲסָקִיםחֲדָשָׁנִים
    דף הבית » היתרונות המפתיעים של שעורה לבקרת רמת הסוכר בדם
    בריאות

    היתרונות המפתיעים של שעורה לבקרת רמת הסוכר בדם

    דצמבר 21, 2023
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    ניהול מחלות כרוניות כמו לחץ דם גבוה או סוכרת כרוך לרוב בתקנות תזונתיות קפדניות, במיוחד בנוגע לצריכת פחמימות. תפיסה מוטעית רווחת היא הצורך להימנע לחלוטין מפחמימות, במיוחד עבור אלו עם סוכרת. עם זאת, לא כל הפחמימות משפיעות על הגוף בצורה אחידה. למעשה, שילוב פחמימות מהסוג הנכון הוא חיוני לחולי סוכרת. מאמר זה בוחן את הקשר בין דגנים מלאים וניהול סוכרת, במיוחד תוך התמקדות בשעורה, דגן מלא הידוע בסגולותיו המועילות בשליטה ברמת הסוכר בדם.

    היתרונות המפתיעים של שעורה לבקרת רמת הסוכר בדם

    פחמימות הן קריטיות מכיוון שהן מתפרקות לגלוקוז, מקור האנרגיה העיקרי של הגוף. כאשר הם צורכים, הם מובילים לעלייה וירידה טבעית של רמות הסוכר בדם לאורך היום. תגובת הגוף לפחמימות תלויה באופן משמעותי בסוגן – מעודן או מורכב. לפחמימות מזוקקות, המצויות במוצרי מאפה, פסטה ולחם לבן, יש בדרך כלל סיבים נמוכים יותר ותכולת סוכר גבוהה יותר, מה שמוביל לספיגה מהירה של גלוקוז ולתנודות ברמות הסוכר בדם.

    לעומת זאת, פחמימות מורכבות, כמו דגנים מלאים, פירות, ירקות וקטניות, מתעכלות לאט יותר בשל תכולת הסיבים שלהן, מה שמבטיח שחרור הדרגתי של גלוקוז לזרם הדם. דגנים מלאים, המקיפים את כל חלקי הדגן – סובין, נבט ואנדוספרם, עשירים בחומרי תזונה, ומציעים סיבים, נוגדי חמצון, ויטמינים מקבוצת B ושומנים בריאים. מחקרים, כולל מחקר משמעותי משנת 2020 שפורסם בBritish Medical Journal, מדגישים את היתרונות למניעת סוכרת של דגנים מלאים.

    מחקר נוסף בכתב העת של האקדמיה לתזונה ודיאטה ותזונה מולקולרית & מחקר מזון תומך ברעיון שדגנים מלאים יכולים לשפר את ניהול הסוכר בדם על ידי שיפור תפקוד תאי הבטא, האחראים להפרשת אינסולין. שעורה, הדומה לשיבולת שועל בפרופיל התזונתי, מתגלה כדגן מלא יעיל לניהול רמת סוכר גבוהה בדם. שעורה עשירה בסיבים תזונתיים מסייעת לעיכול איטי ורמות סוכר קבועות בדם.

    מחקרים קליניים הוכיחו ששילוב שעורה בארוחות יכול לשפר משמעותית את בקרת הגלוקוז בדם. הסיבים המסיסים שלו, במיוחד בטא גלוקן, ידועים בהשפעותיו להורדת הסוכר בדם. בנוסף, שעורה היא מקור עשיר לנוגדי חמצון, הנלחם בדלקות ובלחץ חמצוני הקשור לסוכרת. הרבגוניות של שעורה הופכת אותה לתוספת מצוינת למנות שונות. זה יכול לשמש במרקים, סלטים, ואפילו כתחליף לאטריות במתכונים קלאסיים.

    תכולת הסיבים הגבוהה שלו, במיוחד בשילוב עם מזונות עשירים בסיבים אחרים כמו שעועית, משפרת את תכונותיו לווסת את רמת הסוכר בדם. בניגוד למה שנהוג לחשוב, פחמימות, במיוחד דגנים מלאים כמו שעורה, יכולות להועיל לחולי סוכרת. הם מספקים חומרים מזינים חיוניים ומסייעים בניהול רמות הסוכר בדם בצורה יעילה. התייעצות עם ספקי שירותי בריאות ודיאטנים יכולים להתאים עוד יותר את צריכת הפחמימות לצרכים האישיים, ולהבטיח ניהול מיטבי של סוכרת.

    פרסומים קשורים

    נכון ל-7 באוגוסט, מספר מקרי המוות מאבולה בקונגו עבר את ה-1,900, על רקע עלייה במקרים

    אוגוסט 11, 2026

    נכון לסוף אפריל, דווח על 13 מקרי מוות בצפון ג’מנה ובחאג’ר למיס בעקבות התפרצות כולרה בצ’אד.

    אוגוסט 8, 2026

    ארגוני בריאות באיחוד האירופי מבקשים אמצעי הגנה מפני חום מחייבים

    אוגוסט 7, 2026
    חדשות מרעישות

    סין פרסמה אזהרות לאחר שהטייפון דולפין ממשיך להתקדם בפנים הארץ לאחר נחיתה בחוף.

    אוגוסט 11, 2026

    הזהב ממשיך בעלייה של שלושה ימים לקראת פרסום נתוני האינפלציה המרכזיים בארה”ב

    אוגוסט 11, 2026

    נכון ל-7 באוגוסט, מספר מקרי המוות מאבולה בקונגו עבר את ה-1,900, על רקע עלייה במקרים

    אוגוסט 11, 2026

    ארגון התיירות של קוריאה מדווח על עודף של 596.6 מיליון דולר ביוני 2026

    אוגוסט 10, 2026

    אלסקה מדווחת על אירוע סייסמי בעוצמה 5.0 ליד אטקה

    אוגוסט 10, 2026

    גל חום ממושך בדרום קוריאה גורם לעלייה משמעותית במחירי מזון טרי ולאובדן יבולים

    אוגוסט 10, 2026

    בית המשפט בניו מקסיקו הורה למטה לתרום 567 מיליון דולר ליוזמות לבריאות הנפש של בני נוער

    אוגוסט 8, 2026

    סין מדווחת על אירוע סייסמי בעוצמה 4.9 במחוז סצ’ואן

    אוגוסט 8, 2026
    © 2024 עֲסָקִיםחֲדָשָׁנִים | כל הזכויות שמורות
    • הביתה
    • צור קשר

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.